Sustainably hedonist

Zero waste granola kókusszal és aszalt vörös áfonyával

2020. május 04. 17:51 - Sustainably hedonist

 

img_2985.JPG

Figyelemre méltó, ami az elmúlt években reggeli fronton végbement a gasztronómiában. Még a bundás kenyér is levetkőzte a szoc-reál előítéleteket, és reneszánszát éli a felkapott reggelizőkben az olyan egzotikus import tételek mellett, mint az avokádós toast és az acai bowl. Ezzel a hullámmal érkezett meg hozzánk a granola őrület is, ami lényegében a zabpehely menő, nagyvárosi unokatestvére. Ma már a boltban is sokféle granola közül válogatni, de ezzel együtt felesleges papír- és műanyag csomagolás érkezik, és az összetevők felett sincs ilyenkor kontroll.  Igazi megvilágosodás volt, amikor rájöttem, hogy otthon 10 perc előkészülettel, a saját ízlésem szerint és csomagolás nélkül elkészíthetem a ropogós finomságot. Mutatom az én egyik jól bevált receptem.

 

Eleinte valamilyen misztikus fogásnak hittem a neve miatt - granola. Színes, ropogós, édes, reggelinek vagy snacknek tökéletes, mégsem kaptam rá, mert irreálisnak tartottam az árat, amit elkérnek egy-egy csomag granoláért. Az ár az egyik dolog, de rengeteg csomagolás is jön a boltban vásárolt fajtákkal, plusz a kedvenc hozzávalóimból (amik nyilván a drágábbak) mindig csak mutatóban volt bennük néhány szem. Az első otthoni kísérletem a granolával csúfos kudarc volt, mogyoróvajjal kevertem a zabpelyhet, ami pillanatok alatt odaégett. Annyira megrázó volt az élmény, hogy aztán sokáig nem próbálkoztam vele újra, egészen addig, amíg találtam egy foolproofnak tűnő receptet, így belevágtam. Azóta rendszeresen elkészítem ezt a granolát, ráadásul már tovább is fejlesztettem a receptet a saját ízlésemre szabva. Miért készíts te is saját granolát? Mert...

 

  • mindössze 10 perc az aktív elkészítési idő;

  • minden alapanyag beszerezhető zero waste a csomagolásmentes boltokban, egyedül a sütőpapír a szemét (de ilyenkor újrahasználom azt, amin például a földimogyorót pirítottam előtte a mogyoróvajohoz);

  • olcsóbb, mint a bolti;

  • csak az és annyi van benne, amit én szeretek.

 

A házilag készített granolában az a legjobb, hogy teljesen szabad utat enged az ízlésednek és a kreativitásodnak. A zabpehely alapot olyan hozzávalókkal dobod fel, amilyet csak megkívánsz, és olyan mennyiségben, ahogy neked az jól esik, így biztosan nem fordul elő, hogy a doboz granolában csak néhány szem pekándió vagy vörös áfonya árválkodik. Ez a recept is csak egy vonalvezető, még én is el szoktam térni tőle, és úgy adagolom a hozzávalókat, hogy épp jön az ihlet.

 

Elkészítés: 30 perc

Sütési idő: 20 perc

 

Hozzávalók:

- 250 gramm zabpehely

- 7 ek olívaolaj

- 7 ek méz vagy ízlés szerinti folyékony édesítő, agavé szirup vagy juharszirup

- 70 gramm török mogyoró

- 40 gramm mandula

- 50 gramm kókuszreszelék

- 50 gramm aszalt vörös áfonya (cukormenteset ajánlok, mert a méz miatt amúgy is édes lesz a végeredmény)

- 20 gramm kókusz chips

 

img_4441.jpg

 

Melegítsd elő a sütőt 160 fokra. A kimért zabpelyhet egy nagy tálban nyakon öntöd az olajjal és az édesítőddel, majd alaposan összekevered, hogy jó ragacsos legyen. Ha nem tapad eléggé össze, az édesítőből adhatsz még hozzá. A mogyorót és a mandulát apróra töröd, majd hozzáadod a zabpehelyhez és összekevered vele.

Mehet a sütőpapírral bélelt tepsire a zabpehely, majd süsd 20 percig. Érdemes közben figyelni, hogy ne égjen meg túlságosan, akár át is kavargathatod, hogy mindenhol egyenletesen süljön meg a zabpehely.

Ha kész, vedd ki a sütőből, és szórd rá a kókuszreszeléket, az aszalt vörös áfonyát és a kókusz chipset. Tárold jól záródó üvegben, így nemcsak enni lesz élvezet, de gyönyörködni a művedben.

 

img_2997.jpg

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sustainablyhedonist.blog.hu/api/trackback/id/tr1115652352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyongyvirag555 2020.11.02. 22:24:32

Szia!keszitetted mar esetleg csak folyekony edesitovel? Nem sziruppal vagy mezzel:)
süti beállítások módosítása