Sustainably hedonist

Zero waste céljaim 2020-ra

2020. április 08. 19:06 - Sustainably hedonist

Bár már április van, így nem túl stílszerű fogadalmakról írni, én most mégis ezzel a bejegyzéssel indítom el a Sustainably Hedonist blog vonalát. Hosszú ideje tervezgettem már, de a halogatás mumusa mindig győzedelmeskedett felettem, mindig volt mire, munkára, a kutyával kapcsolatos teendőkre és a többi fogni, hogy miért nem valósul meg az írás. A mostani helyzet azonban bármilyen embert próbáló és elkeserítő, sok lehetőséget is tartogat – nekem például azt, hogy a munka mellett (újságíróként és szövegíróként dolgozom) saját magamnak is írok cikkeket. Remélem sikerül megtartani ezt a jó szokást a későbbiekben is. A kis kitérő után, íme az én zero waste és zöld céljaim 2020-ra.

photo-of-person-holding-green-leaf-1029844.jpg 

Magamnak január első napjaiban azért összeírtam a kis noteszomba a konkrét céljaimat a zöldülés/zero waste életmód felé vezető úton. Az alapszintű zero waste praktikákat már évek űzöm, ezért a kulacs-vászonszütyő-csomagolásmentes bevásárlás triászán túllépve kerestem azokat a területeket, ahol még tudok csavarni egy kicsit a tudatosságomon. Az évből már eltelt több mint három hónap, így büszkén mondhatom el, hogy néhány pontban már haladást is elértem, ezekről ejtek néhány szót is, ahol épp aktuális.

 

  1. Komposztálás

Ez az egyik olyan dolog, amit már sikerült elkezdeni. Sokáig tartottam tőle, de miután egyszer belekezdtem, rájöttem, hogy nem is olyan bonyolult. No nem vettem otthonra komposztálót, mert nem tudnék mit kezdeni a keletkező anyaggal így sem az ötödik emeleten, hanem a ShareWaste app segítségével találtam a környékemen egy kedves családot, akikhez el tudom vinni. Posztoltam is erről már az Instán. Most kis dobozokban gyűjtöm a zöldség-, gyümölcsmaradékot a hűtőben, és ha beteltek elviszem hozzájuk.

 

  1. Ruhákat és egyéb feleslegessé vált tárgyak eladományozása

Mint mindenkinél, nálam is rengeteg holmi kumulálódott a lakásban, ami számomra már felesleges, de még teljesen használhatóak. Egy pakk ruhát már kiszortíroztam, de nem tudtam, hogyan tudnám a legjobb helyre eljuttatni. Szeretnék ennek utánajárni a jövőben, és segíteni azoknak, akik hasonlóan bizonytalanok a kérdésben. A járvány ideje alatt valószínűleg még úgyis átrendezem néhányszor a lakást, úgyhogy biztosan lesznek még csomagok.

 

  1. A szakadt farmerem elvinni az Old Blue-nak

Az Old Blue márka farmerek kreatív újrahasznosításával foglalkozik, nekik szeretném elvinni a szétszakadt farmerem, hogy más formában új életet kezdhessen.

 

  1. Növényi tejet készíteni otthon

A konyha a gyenge pontom, a privát listámon ezért kiemelt helyen szerepel, hogy idén többet főzzek. Őszintén, nem szeretek sok időt tölteni a konyhában – de mondhatjuk azt is, hogy egyszerűen lusta vagyok a sok időt és energiát konyhai műveletekhez -, ezért még sosem készítettem növényi tejet, pedig tudom, hogy nem bonyolult. Néztem gépeket is, de most nincs hely rá, a szűrős módszerre pedig még nem tudtam magam rávenni. Majd most!

 

  1. Ruhát varratni

Ez talán nem is kell magyaráznom.

 

  1. Tenni a mikroműanyagok ellen

Sokat hallunk a mikroműanyagokról, és mint mindenkinek, nekem is rengeteg műszálas ruhám van. Több megoldást is láttam, amivel meg lehet akadályozni, hogy a vízbe kerüljenek de még nem tudtam eldönteni, melyikkel tegyek próbát. Ez a következő tétel a listámon.

 

  1. Csökkenteni a menstruációs hulladékom

Ezen a téren vannak elmaradásaim, de már beszereztem életem első menstruációs bugyiját a magyar This is redy-től, sőt, fel is avattam, és nagyon pozitívak a tapasztalataim. Beszámolót is tervezek róla.

 

  1. Last swab pálcikákat venni

Természetesen bambusz pálcikát használok, de így is keletkezik szemét, ezért szeretnék egy LastSwabot a fültisztításhoz, egyet pedig a sminkeltávolításhoz.

 

  1. Beszerezni egy napelemes power banket

Szülinapomra kaptam egyet, de a kezdeti lelkesedés hamar alábbhagyott, mivel nagyon lassan töltődik fel sajnos.

 

  1. Több saját receptet kidolgozni

Itt elsősorban a takarításhoz kapcsolódó receptekre, praktikákra gondolok.

 

  1. Fát ültetni

Az utóbbi időben nagyon népszerű lett faültetéssel foglalkozni, ezért több projekt is létrejött erre a célra. Én a JÖN Alapítványnál önkénteskedem, náluk is van ilyen projekt, remélem idén lesz alkalmam becsatlakozni a munkába ezen a téren is.

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://sustainablyhedonist.blog.hu/api/trackback/id/tr4815599308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása